stöd oss

Skrivet: 24 november, 2017

Fint pris till Kolla Bollarna


Se när priset togs emot på galan. 
Kolla bollarna är årets bästa influencerkampanj!
När årets Spinn-gala gick av stapeln under torsdagen fick Ung Cancer tillsammans med PR-byrån Cohn & Wolfe ta emot guld i kategorin årets influencerkampanj. Spinn-priset är Sveriges största PR-tävling och utser varje år de bästa PR-insatserna inom flera kategorier. Kolla bollarna är nu ett av dem!
Kampanjen var nominerad i hela fyra kategorier – flest av alla – tillsammans med flera välkända företag och organisationer. Konkurrensen var med andra stenhård.
Vi är därför otroligt stolta och glada för det här priset. Det hade heller aldrig varit möjligt utan våra vänner på PR-byrån Cohn & Wolfe, som tillsammans med oss skapat den här kampanjen och bjöd med oss på galan. De ska ha ett stort tack för sitt fantastiska och kreativa arbete!
På plats i Stockholm för att ta emot priset var förutom Cohn & Wolfe också Ung Cancers medlem Filip Allard som själv haft testikelcancer och upptäckte det genom vårt informationsarbete. Uppe på scen höll han ett starkt tacktal som du kan se i klippet ovan.
Läs mer om Kolla bollarna här


Liknande inlägg

Hur har du påverkats av Covid-19? Var med i Ung Cancers undersökning

Att vara ung vuxen cancerdrabbad eller närstående under en pågående pandemi kan vara otroligt tungt. Att själv vara i riskgrupp...

Läs mer
Ung vuxen

Tack för 2020!

Att året 2020 kommer gå till historien, det är vi nog alla överens om. Att pandemins intågande satte Ung Cancers verksamhet på prov...

Läs mer
Ung Cancer

”Kära Ung Cancer, nu lämnar jag spelplanen och klättrar upp på läktaren. Det är mig ni kommer höra hurra och sjunga”

Jag blev medlem i Ung Cancer när andra beskedet kom. Först mamma, sen Sara – min kusin och bästa vän....

Läs mer
Ung vuxen

DITT BIDRAG GÖR SKILLNAD

Det finns många sätt att bidra och göra skillnad. Ge en gåva, starta en insamling eller bli volontär.

Jag vill veta mer