stöd oss

Skrivet: 24 november, 2017

Fint pris till Kolla Bollarna


Se när priset togs emot på galan. 
Kolla bollarna är årets bästa influencerkampanj!
När årets Spinn-gala gick av stapeln under torsdagen fick Ung Cancer tillsammans med PR-byrån Cohn & Wolfe ta emot guld i kategorin årets influencerkampanj. Spinn-priset är Sveriges största PR-tävling och utser varje år de bästa PR-insatserna inom flera kategorier. Kolla bollarna är nu ett av dem!
Kampanjen var nominerad i hela fyra kategorier – flest av alla – tillsammans med flera välkända företag och organisationer. Konkurrensen var med andra stenhård.
Vi är därför otroligt stolta och glada för det här priset. Det hade heller aldrig varit möjligt utan våra vänner på PR-byrån Cohn & Wolfe, som tillsammans med oss skapat den här kampanjen och bjöd med oss på galan. De ska ha ett stort tack för sitt fantastiska och kreativa arbete!
På plats i Stockholm för att ta emot priset var förutom Cohn & Wolfe också Ung Cancers medlem Filip Allard som själv haft testikelcancer och upptäckte det genom vårt informationsarbete. Uppe på scen höll han ett starkt tacktal som du kan se i klippet ovan.
Läs mer om Kolla bollarna här


Liknande inlägg

MTR Express tåg rullar för Ung Cancer

Förra hösten blev MTR Express samarbetspartner till Ung Cancer och har spridit organisationens budskap genom att sälja deras Fuck Cancer-armband...

Läs mer
Jag vill bidra

Ung Cancer lanserar ny hemsida!

Nytt utseende, samma själ – och precis lika mycket Fuck Cancer som tidigare. Idag lanserar Ung Cancer en ny hemsida....

Läs mer
Ung Cancer

Men när får jag ligga igen? – därför pratar Ung Cancer om sex

Sex och cancer. Två ord som befinner sig långt ifrån varandra i de flestas värld. Men efter ett cancerbesked tvingas...

Läs mer
Kampanj

DITT BIDRAG GÖR SKILLNAD

Det finns många sätt att bidra och göra skillnad. Ge en gåva, starta en insamling eller bli volontär.

Jag vill veta mer