stöd oss

Skrivet: 24 november, 2017

Fint pris till Kolla Bollarna


Se när priset togs emot på galan. 
Kolla bollarna är årets bästa influencerkampanj!
När årets Spinn-gala gick av stapeln under torsdagen fick Ung Cancer tillsammans med PR-byrån Cohn & Wolfe ta emot guld i kategorin årets influencerkampanj. Spinn-priset är Sveriges största PR-tävling och utser varje år de bästa PR-insatserna inom flera kategorier. Kolla bollarna är nu ett av dem!
Kampanjen var nominerad i hela fyra kategorier – flest av alla – tillsammans med flera välkända företag och organisationer. Konkurrensen var med andra stenhård.
Vi är därför otroligt stolta och glada för det här priset. Det hade heller aldrig varit möjligt utan våra vänner på PR-byrån Cohn & Wolfe, som tillsammans med oss skapat den här kampanjen och bjöd med oss på galan. De ska ha ett stort tack för sitt fantastiska och kreativa arbete!
På plats i Stockholm för att ta emot priset var förutom Cohn & Wolfe också Ung Cancers medlem Filip Allard som själv haft testikelcancer och upptäckte det genom vårt informationsarbete. Uppe på scen höll han ett starkt tacktal som du kan se i klippet ovan.
Läs mer om Kolla bollarna här


Liknande inlägg

Ung Cancer satsar på påverkansarbete i höst

Sommaren går mot sitt slut, och Ung Cancer laddar inför en höst med stort fokus på påverkansarbete. Therese Leijon, generalsekreterare...

Läs mer
Påverkansarbete

Lina deltog i Träning på dina villkor 2023 – ”Helt magiskt”

“Det har startat en process till ett hälsosammare liv och visat att jag visst kan träna” I våras var det...

Läs mer
Få stöd

“Mitt liv hade kunnat se annorlunda ut om vården gjort som de skulle från början”

Att cancern upptäcks i tid kan vara avgörande för att överleva. Trots det vittnar flera av våra cancerdrabbade medlemmar om...

Läs mer
Påverkansarbete

Din gåva gör skillnad

Tack vare din gåva kan vi fortsätta minska ensamhet och ge personligt, ekonomiskt och rehabiliterande stöd

Ge en gåva