stöd oss

Skrivet: 24 november, 2017

Fint pris till Kolla Bollarna


Se när priset togs emot på galan. 
Kolla bollarna är årets bästa influencerkampanj!
När årets Spinn-gala gick av stapeln under torsdagen fick Ung Cancer tillsammans med PR-byrån Cohn & Wolfe ta emot guld i kategorin årets influencerkampanj. Spinn-priset är Sveriges största PR-tävling och utser varje år de bästa PR-insatserna inom flera kategorier. Kolla bollarna är nu ett av dem!
Kampanjen var nominerad i hela fyra kategorier – flest av alla – tillsammans med flera välkända företag och organisationer. Konkurrensen var med andra stenhård.
Vi är därför otroligt stolta och glada för det här priset. Det hade heller aldrig varit möjligt utan våra vänner på PR-byrån Cohn & Wolfe, som tillsammans med oss skapat den här kampanjen och bjöd med oss på galan. De ska ha ett stort tack för sitt fantastiska och kreativa arbete!
På plats i Stockholm för att ta emot priset var förutom Cohn & Wolfe också Ung Cancers medlem Filip Allard som själv haft testikelcancer och upptäckte det genom vårt informationsarbete. Uppe på scen höll han ett starkt tacktal som du kan se i klippet ovan.
Läs mer om Kolla bollarna här


Liknande inlägg

Ung Cancer lyfter unga vuxnas psykiska hälsa i möte med socialministern

Idag den 15 februari bjuder statsminister Ulf Kristersson och socialminister Jakob Forssmed in fler aktörer från civilsamhället och näringslivet till...

Läs mer
Påverkansarbete

Save the date: Digital lansering av Ung Cancers nya rapport i vår

Nära hälften av alla närstående unga vuxna har känt sig mycket ensamma, i mycket stor utsträckning. Bara en tredjedel av...

Läs mer
Påverkansarbete

Vill du vara med och skapa förändring på riktigt? Gå med i Unga vuxna-rådet! 

Vi vet att det är mycket som kan och måste bli bättre för unga vuxna som lever med eller nära...

Läs mer
Påverkansarbete

Din gåva gör skillnad

Tack vare din gåva kan vi fortsätta minska ensamhet och ge personligt, ekonomiskt och rehabiliterande stöd

Ge en gåva