stöd oss

Skrivet: 24 november, 2017

Fint pris till Kolla Bollarna


Se när priset togs emot på galan. 
Kolla bollarna är årets bästa influencerkampanj!
När årets Spinn-gala gick av stapeln under torsdagen fick Ung Cancer tillsammans med PR-byrån Cohn & Wolfe ta emot guld i kategorin årets influencerkampanj. Spinn-priset är Sveriges största PR-tävling och utser varje år de bästa PR-insatserna inom flera kategorier. Kolla bollarna är nu ett av dem!
Kampanjen var nominerad i hela fyra kategorier – flest av alla – tillsammans med flera välkända företag och organisationer. Konkurrensen var med andra stenhård.
Vi är därför otroligt stolta och glada för det här priset. Det hade heller aldrig varit möjligt utan våra vänner på PR-byrån Cohn & Wolfe, som tillsammans med oss skapat den här kampanjen och bjöd med oss på galan. De ska ha ett stort tack för sitt fantastiska och kreativa arbete!
På plats i Stockholm för att ta emot priset var förutom Cohn & Wolfe också Ung Cancers medlem Filip Allard som själv haft testikelcancer och upptäckte det genom vårt informationsarbete. Uppe på scen höll han ett starkt tacktal som du kan se i klippet ovan.
Läs mer om Kolla bollarna här


Liknande inlägg

Ung Cancer uppmärksammar de 800 unga vuxna som kommer drabbas av cancer nästa år

Varje år drabbas 800 unga vuxna mellan 16–30 år i Sverige av cancer. Det är en patientgrupp som ofta faller...

Läs mer
Jag vill bidra

Så blev Kraftsamlingen 2019!

Ung Cancer har lämnat festivalen bakom sig och välkomnade istället sina medlemmar till Kraftsamlingen. Mellan den 25-27 oktober tog Ung Cancer...

Läs mer
Ung vuxen

Ung Cancer är först ut i ny digital satsning som ska göra världen bättre.

Igår lanserades appen GONNA! som ska ta till vara på engagemang i sociala medier för att på riktigt skapa en...

Läs mer
Jag vill bidra

DITT BIDRAG GÖR SKILLNAD

Det finns många sätt att bidra och göra skillnad. Ge en gåva, starta en insamling eller bli volontär.

Jag vill veta mer