stöd oss

Skrivet: 25 oktober, 2017

Kolla bollarna kan vinna fint PR-pris!

I våras lanserade vi Kolla bollarna, en kampanj för att få fler att upptäcka testikelcancer i tid. Kolla bollarna togs fram tillsammans med våra vänner på Cohn & Wolfe och fick stor uppmärksamhet runt hela landet. Nu har kampanjen dessutom nominerats i inte mindre än fyra olika kategorier på årets Spinn-gala, där årets bästa PR utses. Kolla bollarna är den kampanj som fått flest nomineringar.
Vi är så klart enormt glada och stolta för detta och det värmer i våra hjärtan!
Självklart är vi också väldigt tacksamma för arbetet som Cohn & Wolfe gjort med Kolla bollarna, utan dem hade det aldrig blivit några nomineringar. TACK!
Nu ser vi fram emot galan som avgörs i Stockholm den 23 november. Vi håller alla tummar och tår!
Nomineringarna:
Årets influencerkampanj
Årets non-profit
Årets socialamedierkampanj
Årets samhällsinformationskampanj
Här kan ni läsa allt om priset och galan. 


Liknande inlägg

Ung Cancer uppmärksammar de 800 unga vuxna som kommer drabbas av cancer nästa år

Varje år drabbas 800 unga vuxna mellan 16–30 år i Sverige av cancer. Det är en patientgrupp som ofta faller...

Läs mer
Jag vill bidra

Så blev Kraftsamlingen 2019!

Ung Cancer har lämnat festivalen bakom sig och välkomnade istället sina medlemmar till Kraftsamlingen. Mellan den 25-27 oktober tog Ung Cancer...

Läs mer
Ung vuxen

Ung Cancer är först ut i ny digital satsning som ska göra världen bättre.

Igår lanserades appen GONNA! som ska ta till vara på engagemang i sociala medier för att på riktigt skapa en...

Läs mer
Jag vill bidra

DITT BIDRAG GÖR SKILLNAD

Det finns många sätt att bidra och göra skillnad. Ge en gåva, starta en insamling eller bli volontär.

Jag vill veta mer