stöd oss

Skrivet: 26 juni, 2017

Ung Cancer får pris för bästa kampanj!

Trots att testikelcancer är den vanligaste cancerformen bland unga vuxna, pratas det väldigt lite om sjukdomen. Det ville vi med hjälp av byrån Cohn & Wolfe ändra på. I dag fick vi veta att kampanjen har utsetts till Månadens kampanj!
Med Kolla Bollarna, som är en fortsättning på kampanjen Kolla Pungen som vi lanserade för fyra år sedan, ville vi dels öka kännedomen om testikelcancer och dels informera om hur man själv kan undersöka sin pung.
Kampanjen inleddes med en pungflash från FO&O-stjärnan Felix Sandman och fortsatte sedan med att flera tusen sadelskydd med texten ”Har du pung?” placerades på cyklar runt om i Sverige. Fantastiska medlemmar i Ung Cancer klev fram och berättade om egna erfarenheter av testikelcancer och vi skapade kampanjsidan kollabollarna.nu med information om hur man gör för att kolla sin pung.
Vi är otroligt glada över att vi med kampanjen kunde informera fler om testikelcancer och hur man själv undersöker pungen – och över att kampanjen nu har fått pris.
Stort tack till alla som har gjort den möjlig – och stort tack till Cohn & Wolfe för ert grymma arbete!
Klicka här för att läsa mer om kampanjen och för att läsa jurymedlemmarnas motivering 🙂


Liknande inlägg

Verksamhetsberättelse 2019

Nu finns vår verksamhetsberättelse 2019 tillgänglig i digitalt format här på ungcancer.se. En lite mer läsvänlig version av åresredovisningen. På...

Läs mer
Ung Cancer

De unga bakom cancern tar plats i cancervården

Ung Cancer och Karolinska Universitetssjukhuset undersöker hur vi kan förbättra vården och livet för unga vuxna med cancer. Tillsammans med...

Läs mer
Cancerkunskap

Ung Cancer välkomnar RiotAd som ny Fuck Cancer-ambassadör

Fuck Cancer sammanfattar alla de känslor och tankar ett cancerbesked för med sig. För en del symboliserar uttrycket kämpaglöd och...

Läs mer
Jag vill bidra

DITT BIDRAG GÖR SKILLNAD

Det finns många sätt att bidra och göra skillnad. Ge en gåva, starta en insamling eller bli volontär.

Jag vill veta mer