stöd oss

Skrivet: 26 juni, 2017

Ung Cancer får pris för bästa kampanj!

Trots att testikelcancer är den vanligaste cancerformen bland unga vuxna, pratas det väldigt lite om sjukdomen. Det ville vi med hjälp av byrån Cohn & Wolfe ändra på. I dag fick vi veta att kampanjen har utsetts till Månadens kampanj!
Med Kolla Bollarna, som är en fortsättning på kampanjen Kolla Pungen som vi lanserade för fyra år sedan, ville vi dels öka kännedomen om testikelcancer och dels informera om hur man själv kan undersöka sin pung.
Kampanjen inleddes med en pungflash från FO&O-stjärnan Felix Sandman och fortsatte sedan med att flera tusen sadelskydd med texten ”Har du pung?” placerades på cyklar runt om i Sverige. Fantastiska medlemmar i Ung Cancer klev fram och berättade om egna erfarenheter av testikelcancer och vi skapade kampanjsidan kollabollarna.nu med information om hur man gör för att kolla sin pung.
Vi är otroligt glada över att vi med kampanjen kunde informera fler om testikelcancer och hur man själv undersöker pungen – och över att kampanjen nu har fått pris.
Stort tack till alla som har gjort den möjlig – och stort tack till Cohn & Wolfe för ert grymma arbete!
Klicka här för att läsa mer om kampanjen och för att läsa jurymedlemmarnas motivering 🙂


Liknande inlägg

Ung Cancer söker praktikant inom medlems- och eventverksamhet 2023

”Vi är axeln att luta sig emot. Vi finns när marken skakar och allt förändras. Vi faller tillsammans och vi...

Läs mer

Ung Cancers nya generalsekreterare Therese Leijon vill påverka mer och nå fler

Therese Leijon har anställts som ny generalsekreterare för Ung Cancer. Therese kommer senast från Svenska Röda korset där hon har...

Läs mer

Spring Fuck Cancer-loppet med oss i höst!

Efter vårens succé med Fuck Cancer-loppet kommer nu höstens uppföljare där du återigen har möjlighet att kombinera fysisk aktivitet med...

Läs mer
Jag vill bidra

Din gåva gör skillnad

Tack vare din gåva kan vi fortsätta minska ensamhet och ge personligt, ekonomiskt och rehabiliterande stöd

Ge en gåva