Kolla bollarna kan vinna fint PR-pris!

25 oktober 2017

Vår kampanj Kolla bollarna har nominerats i hela fyra kategorier på årets Spinn-gala. Wow!

Felix står med en Fuck Cancer-tröja och visar upp sin fejkpung. Kolla Bollarna-loggan i ena hörnet.

I våras lanserade vi Kolla bollarna, en kampanj för att få fler att upptäcka testikelcancer i tid. Kolla bollarna togs fram tillsammans med våra vänner på Cohn & Wolfe och fick stor uppmärksamhet runt hela landet. Nu har kampanjen dessutom nominerats i inte mindre än fyra olika kategorier på årets Spinn-gala, där årets bästa PR utses. Kolla bollarna är den kampanj som fått flest nomineringar.

Vi är så klart enormt glada och stolta för detta och det värmer i våra hjärtan!

Självklart är vi också väldigt tacksamma för arbetet som Cohn & Wolfe gjort med Kolla bollarna, utan dem hade det aldrig blivit några nomineringar. TACK!

Nu ser vi fram emot galan som avgörs i Stockholm den 23 november. Vi håller alla tummar och tår!

Nomineringarna:
Årets influencerkampanj
Årets non-profit
Årets socialamedierkampanj
Årets samhällsinformationskampanj

Här kan ni läsa allt om priset och galan. 

/ Henrik Kjellberg, redaktör Ung Cancer

Kommentera