Fint pris till Kolla Bollarna

24 november 2017

Vi vann! Ung Cancers kampanj Kolla bollarna fick ta emot priset för årets influencerkampanj på årets Spinn-gala.

Se när priset togs emot på galan. 

Kolla bollarna är årets bästa influencerkampanj!

När årets Spinn-gala gick av stapeln under torsdagen fick Ung Cancer tillsammans med PR-byrån Cohn & Wolfe ta emot guld i kategorin årets influencerkampanj. Spinn-priset är Sveriges största PR-tävling och utser varje år de bästa PR-insatserna inom flera kategorier. Kolla bollarna är nu ett av dem!

Kampanjen var nominerad i hela fyra kategorier – flest av alla – tillsammans med flera välkända företag och organisationer. Konkurrensen var med andra stenhård.

Vi är därför otroligt stolta och glada för det här priset. Det hade heller aldrig varit möjligt utan våra vänner på PR-byrån Cohn & Wolfe, som tillsammans med oss skapat den här kampanjen och bjöd med oss på galan. De ska ha ett stort tack för sitt fantastiska och kreativa arbete!

På plats i Stockholm för att ta emot priset var förutom Cohn & Wolfe också Ung Cancers medlem Filip Allard som själv haft testikelcancer och upptäckte det genom vårt informationsarbete. Uppe på scen höll han ett starkt tacktal som du kan se i klippet ovan.

Läs mer om Kolla bollarna här

/ Henrik Kjellberg, redaktör Ung Cancer

Kommentera