”En scarf från Wangari bär alltid ett viktigt budskap värt att dela”

8 april 2019

Wangari vill öka engagemang och medvetenhet om sociala behov genom att flytta dem till modevärlden via designade accessoarer. Varje kollektion presenteras i samarbete med en ideell organisation och nu har "Feed my flame" släppts för Ung Cancer.

Olika scarves och näsdukar med motiven av en fågel fenix

Wangaris mission är att skapa social impact genom mode och samarbeten med ideella organisationer. De vill öka engagemanget genom produkter och marknadsföringskampanjer som belyser olika sociala behov i världen. Vårens kollektion ”Feed my flame” är tillägnad, och till förmån för, Ung Cancer och vårt arbete. Något vi naturligtvis är superglada för!

Kollektionen ”Feed my flame” består av scarves och näsdukar med motivet av en fenixfågel, i tre olika färgkombinationer. Fenixen står bland annat för hopp, framtidstro, att inte avskräckas eller hållas tillbaka och komma stark ur ett svårt skede i livet. Något som har symboliskt koppling till Ung Cancers arbete och vad vi gör får våra medlemmar. Att vi finns där när marken skakar och allt förändras. Att vi tänder ljus och finner vägar vidare genom att minska glappet mellan sjukhustiden och livet utanför. Som en hand att hålla i och en axel att luta sig mot, för att ingen ska behöva känna sig ensam.

”En scarf från Wangari bär alltid ett viktigt budskap, värt att dela. Vi hoppas att vår design ska göra Ung Cancers arbete rättvisa och tillföra hopp, värme och inspiration till varje användare.” Säger Linda Häggkvist, managing director på Wangari.

För varje scarf och näsduk skänks överskottet till Ung Cancer så att vi kan fortsätta finnas där för unga vuxna cancerberörda. Vi skickar en massa tack till Wangari för att de finns där för oss.

Du hittar alla produkter på Wangari Sthlms Shop om du trycker här.

Kommentera